Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Βουλευτής Λέσβου κ. Νίκος Σηφουνάκης κατέθεσε την Τετάρτη 26 Αυγούστου ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών και ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ., σχετικά με τις καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Μυτιλήνης – Καλλονής καθώς και τις απώλειες λόγω αυτών, πολλών εκατομμυρίων ευρώ από το Γ’ Κ.Π.Σ. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην επαναπροκήρυξη του σχεδόν ολοκληρωμένου τμήματος Μυτιλήνης – Λάρσου και η ένταξη του στο Ε.Σ.Π.Α. 2007 – 2013 με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 7 εκ. ευρώ και εκφράζονται ερωτήματα για τη σκοπιμότητα της συγκεκριμένης ενέργειας.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Προς:
Τον Υπουργό Οικονομίας & Οικονομικών
Τον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.

Θέμα: «1η Επαρχιακή Οδός Μυτιλήνης – Λάρσου»
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Λέσβου, που επιδρούν αρνητικά στην ανάπτυξη του νησιού είναι η έλλειψη ενός σύγχρονου οδικού δικτύου. Ήταν αίτημα ετών η κατασκευή ενός σύγχρονου οδικού άξονα σύνδεσης της Μυτιλήνης με την Καλλονή και η επέκταση σε δύο από τους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς του νησιού, τις περιοχές Μήθυμνας – Πέτρας και Ερεσού – Σιγρίου.
Για το έργο αυτό εργάσθηκε η κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και δρομολόγησε την υλοποίηση τους, εντάσσοντας τα τμήματα Μυτιλήνη – Λάρσο στο Π.Ε.Π. Βορείου Αιγαίου τον Ιούνιο του 2003 και Λάρσο – Καλλονής στο Τομεακό του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. τον Φεβρουάριο του 2004 και  αναθέτοντας την εκπόνηση των μελετών των δύο αξόνων Καλλονής – Ερεσού – Σιγρίου και Καλλονής – Πέτρας – Μήθυμνας με φορέα χρηματοδότησης το τ. Υπουργείο Αιγαίου. 
Οι παλινωδίες και η αδράνεια που ακολούθησαν μετά την ανάληψη της κυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία είχαν ως αποτέλεσμα την τελμάτωση των παραπάνω έργων και την απώλεια αρκετών εκατομμυρίων ευρώ από το Γ’ Κ.Π.Σ.. Έτσι το μεν τμήμα Μυτιλήνης – Λάρσου, με καθυστέρηση τεσσάρων, χρόνων βαίνει προς ολοκλήρωση, το δε τμήμα Λάρσου – Καλλονής έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί.
Ως λύση αυτών των προβλημάτων η κυβέρνηση επέλεξε την ένταξη της κατασκευής του τμήματος Λάρσου – Καλλονής ως έργο – γέφυρα από το Γ’ Κ.Π.Σ. στο Ε.Σ.Π.Α. με αποτέλεσμα την απώλεια αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, που είχαν εξασφαλισθεί από το τομεακό πρόγραμμα του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ., για το Νομό μας και προφανή αποκλεισμό ένταξης στο Ε.Σ.Π.Α. 2007 -2013 άλλων αναγκαίων έργων.
Ανεξήγητο και παράδοξο αποτελεί όμως η δημοσιευθείσα πρόσκληση – προκήρυξη για ένταξη στο Ε.Σ.Π.Α. στις 10/8/2009 της 1ης επαρχιακής οδού Μυτιλήνης – Λάρσου με προϋπολογισμό 6.998.487,17 ευρώ με προθεσμία υποβολής από 7/8/2009 (δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα www.espa.gr). Την ίδια στιγμή που ολοκληρώνεται το έργο προϋπολογισμού 5.800.000 ευρώ για τα συμπληρωματικά έργα στην 1η επαρχιακή οδό Μυτιλήνης – Λάρσου, εντάσσεται εκ νέου το ίδιο έργο στο Ε.Σ.Π.Α. 2007 -2013 με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 7 εκ. ευρώ.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:
• Ποιο το ποσό εκταμίευσης μέχρι σήμερα από τον αρχικό προϋπολογισμό των 5.800.000 ευρώ του έργου κατασκευής της 1ης Επαρχιακής οδού Μυτιλήνης – Λάρσου (Συμπληρωματικά Έργα) από το Γ’ Κ.Π.Σ.;
• Ποιες οι ανάγκες, για ποιο συγκεκριμένο έργο και με βάση ποια μελέτη «επαναπροκηρύσσεται» στην ουσία ο σχεδόν ολοκληρωμένος οδικός άξονας Μυτιλήνης – Λάρσου στο Ε.Σ.Π.Α. 2007 -2013 με το ποσό των 6.998.487,17 ευρώ;
• Με ποιας υπηρεσίας εισήγηση, για ποιο υπολειπόμενο έργο επανεντάσσεται ένα σχεδόν ολοκληρωμένο έργο στο Ε.Σ.Π.Α.; Διερεύνησαν την όλη διαδικασία που ύποπτα προωθείται;

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

ΝΙΚΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ